Ugyanis az olyan járművek, amelyek villanymotorral önállóan, pedálozás nélkül elindulnak és haladnak, azok teljesítménytől függetlenül segédmotorkerékpárok, azaz csak sisakban, biztosítással és vezetői engedéllyel használhatóak közúton.
Így szól a törvény:
„van gázkar az elektromos hajtású kerékpáron, akkor az már segédmotornak minősül, és nem lehet egyszerű bicaj.”
„Gyakorlatilag az olyan járművek, amelyek önerejükből, tekerés nélkül is képesek haladni, azok nem kerékpárok, tehát igazoltatáskor a sisak, a jogsi és a kötelező biztosítás hiányáért is felelnie kell a vezetőnek – szögezte le Görcsös Lajos, közlekedésrendészeti osztályvezető. – Ha az egyébként szabályos elektromos kerékpáron a vezető a motort is használja, akkor alkoholfogyasztás szempontjából motorosnak minősül, vagyis – a bringásokkal ellentétben – egy kortyot sem ihat.”
Mivel az ilyen gépek jellemzően 30-45 km/órás sebességre képesek, mi is csak támogatni tudjuk, hogy sisakban vezethessék őket és legyen rajtuk érvényes biztosítás. Sajnos az utóbbi időben egyre több baleset történt éppen a viszonylag nagy sebesség, a hangtalan suhanás, vagy éppen a KRESZ szabályai ismeretének hiánya miatt. Éppen ezért ideje lenne életszerűbbé és egyértelművé tenni a KRESZ-t, hiszen kissé lemaradt a rohamosan fejlődő technika mögött.
Ráadásul a villanyrollerek kérdése sem tisztázott, vagyis közúton nem használhatóak (mégis tele van velük a pesti belváros). Persze az is nonszensz, hogy egy kerékpáros 50 km/órával közlekedhet, azaz gyorsabban, mint egy segédmotoros vagy robogós, amin pedig sokkal biztonságosabb fékrendszer működik a megállásért.
Külön veszélyt jelent a közlekedők számára, hogy egyre több szabálytalanul átalakított vagy tuningolt elektromos járművel lehet találkozni! Mi is találtunk egy tuningolt elektromos rokkantkocsiról videót, amelyben több mint 100km/h sebességgel száguld közúton!
© 2018 - 2021 Híreink.hu | Created by: profiwebmester.hu