Az óriáscégek közül a Google is az első tízben foglal helyet, mellettük pedig az adatközponti szolgáltatásokban utazó Switch-et és a részben már technológiai üzletnek tekinthető szupermarket-láncokat (Target, Walmart) érdemes kiemelni a 2018 év végi lista harmadik és negyedik helyén. Az Amazon Virginiában kezdett bele egy újabb napelemfarm építésébe, ami a tervek szerint már 2020-ra üzembe is állhat.
A SEIA hetedik alkalommal közzétett adatai egyébként összesen 7 ezer megawattnál is magasabb teljesítményű telepített kapacitás vizsgálatából származnak, ami a 35 ezer ilyen típusú kereskedelmi projekt 70 százalékát jelenti 43 államban. A vállalati szegmensben a fejlődés ütemére jellemző, hogy az összes beruházás több mint felét 2016 óta valósították meg. Ebben az időszakban egyébként nem az Apple, hanem az Amazon volt a legsikeresebb, mivel mind a 330 megawattot ez alatt a három év alatt hozta össze.
A SEIA mostani anyagából egyértelműen kiderül, hogy az installációs költségek folyamatosan csökkennek, miközben a skálázható teljesítményű szolár telepek praktikus energiaforrást jelentenek az ilyen és hasonló profilú nagyvállalatoknak. A lefelé tartó árak és a felfelé tartó adaptációs trend így több szempontból is korrelációban vannak.
Az Alphabet-Google bejelentette azt is, hogy a vállalat jövőre már nullára csökkenti a konzumer hardvereinek kiszállításakor keletkező széndioxid-kibocsátást, 2022-re pedig eléri, hogy minden egyes terméke tartalmazzon valamilyen formában újrahasznosított műanyagot. A közleményben az is elhangzott, hogy a technológiai multik a környezetvédelmi elkötelezettségük bizonyítására elébe mennek az egyre tömegesebb termelésnek és a válaszul szigorodó szabályozásnak.
© 2018 - 2021 Híreink.hu | Created by: profiwebmester.hu